недеља, 23. август 2009.

Zašto postati i biti vegetarijanac?

Razlozi "za" su mnogo brojniji i utemeljeniji od razloga "protiv" odluke da čovek postane vegetarijanac. Ima i onih koji se iz čistog pomodarstva odlučuju za ovakvu promenu u životu, ali velika većina je onih koji imaju mnogo ozbiljnije razloge i motive.
Neki izvrše ovu promenu preko noći, dok je drugima potrebno neko vreme da se prilagode ovakvom novom, drugačijem, režimu života. Međutim, na sve što je dobro- nije se teško priviknuti. Na osnovu sopstvenog primera mogu da kažem da sam ovakvu promenu sproveo preko noći, i nikakve posledice zbog toga nisam imao.

Zašto?

1. ZBOG OKRUTNOSTI PREMA ŽIVOTINJAMA!


Godišnje se u svetu, zbog ishrane ljudi, ubije na desetine milijardi životinja. Osim toga, za svoga kratkog života, u fabrikama mesne industrije, one su izložene najokrutnijem tretmanu koji je zakonski nesankcionisan. Životinje se fizički maltretiraju, daju im se medikamenti koji uzrokuju dugotrajne bolove, transportuju se na neprimeren način, na njima se sprovode najrazličitija testiranja suplemenata koji bi trebalo da doprinesu samo jednoj stvari- profitu!
Sve je to zabranjeno zakonom kada su u pitanju kućni ljubimci, ali za ove životinje kao da pravde nema.

2. ZBOG TIH NEVEROVATNIH BIĆA!

Moramo biti svesni da se životinje koje se "proizvode" za hranu, ni po čemu ne razlikuju od naših kućnih ljubimaca koje smatramo svojim (najboljim) prijateljima. One su jednako inteligentne i osećajne kao što su psi, mačke... sposobne da osećaju, uče, pamte. Pilići, na primer, naučno je dokazano- počinju da uče i pre nego što se izlegu. Svinje su sposobne da igraju video-igrice bolje od nekih primata, a njihova inteligencija je na nivou prosečnog 3-godišnjeg deteta. Ribe su osetljive i pametne životinje- kada vide da se druga riba uhvatila u mrežu, pamte to mesto i izbegavaju ga. Njihova inteligencija i memorija se porede sa višim kičmenjacima, primatima (ne uključujući čoveka). Krave su veoma osećajne i sposobne da rešavaju razne probleme. U slučaju da im se oduzme tele, u stanju su da ga pronađu i na udaljenosti od 10km! ...

3. ZATO ŠTO JE TAKO ZDRAVIJE!

Svetska zdravstvena organizacija (WHO) je vegetarijanstvo proglasila najzdravijim načinom ishrane kojim se izbegavaju najteže i najučestalije bolesti današnjice: srčana oboljenja, dijabetes, visok krvni pritisak i rak. Konzumiranje mesa, mleka i jaja- naučnici dovode u direktnu vezu sa osteoporozom, Alchajmerovom bolešću, muškom impotencijom i astmom. Vegetarijanci u proseku žive 6 do 10 godina duže od ljudi koji se hrane mesom.

4. ZBOG ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE I OČUVANJA ŽIVOTA NA PLANETI!

Intenzivna mesna industrija je vodeći zagađivač životne sredine, veći čak i od automobilske industrije i saobraćaja!
Zbog proizvodnje mesa, čak 900 000 000 (devetsto miliona) ljudi na planeti Zemlji- GLADUJE! Umesto da se resursi obradive zemlje koriste za proizvodnju hrane za ljude, proizvodi se hrana za životinje sa sledećim koeficijentom korisnosti: na prostoru od kojeg se može proizvesti 8-10kg hrane za ljude, proizvede se hrana za životinje od koje se dobije 1kg mesa!

4 коментара:

  1. Одличан текст и болно истинит филм. Препоручио бих још један одличан текст који је мене лично "натерао" да у потпуности променим свој начин исхране - буквално преко ноћи:

    http://www.svetlostistine.org/Knjige/NacelaZdravogZivotaVolk/2.htm

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Vladimire na komentaru!
    Jedan od takvih tekstova je i meni bio dovoljan za trenutnu odluku da potpuno promenim ne samo način ishrane, nego i ceo život i pogled na svet.

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan tekst (neke stvari sam i ranije pročitala na drugom mestu), hvala Petre na njemu. Od svoje četrnaeste godine sam vegetarijanac, po sopstvenom izboru, i pre toga sam slabo jela meso i to samo neko i retko koje. Već neko vreme razmišljam o tome da baš budem vegan, jer jedem jaja i mlečne proizvode. Jaja sam se skoro odrekla pre par meseci, ali mi je veoma teško da se odreknem mleka i sira, jer to baš volim. Mada, postim redovno i bez problema izdržim oko 40 dana bez svega toga. I danas sam konačno donela odluku - nema više jaja, mleka i mlečnih proizvoda.

    Inače, video iz bloga ne radi, da li bi neko mogao u komentaru da ostavi link video ili nešto slično, želim da pogledam. Hvala.

    ОдговориИзбриши
  4. Odlicno napisano! Iskreno bih svim ljudima koji nisu vegetarijanci (ali i onima koji to jesu) preporucila da pogledaju film "ZEMLJANI" ("EARTHLINGS"). Film je, kao sto je vec u prvom komentaru receno, bolno istinit. Uspela sam da odgledam tek 20-25 minuta filma, i vise nisam mogla. Bila sam zgrozena sto sam rodjena kao covek, bila sam zgrozena svime sto covek radi, i nisam mogla desetak dana uopste da dodjem sebi od soka. Kada se mama vratila sa posla, ja sam joj onako sva uplakana samo rekla: "Mama, ja sam od sada vegetarijanac". I tako sam ja pre godinu dana, kada mi je bilo 16, postala vegetarijanac. I iskreno, mislim da bi ovaj film mnogim ljudima promenio zivot. Moze se odgledati na youtube-u, sa prevodom na srpski.

    ОдговориИзбриши